• Facebook
  • Newsletter
  • Kanał RSS
  • EN
  • Zmiana wielkości czcionki
  • Zmiana kontrastu
  • Drukuj
Formularz wyszukiwania
  • Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Babicach
  • ePUAP

Numeracja porządkowa nieruchomości

REFERAT ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO I GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI

Herb Babic

KARTA INFORMACYJNA
URZĄDU GMINY W BABICACH
UL. KRAKOWSKA 56, 32-551 BABICE
poczta@babice.pl www.babice.pl

NUMERACJA PORZĄDKOWA NIERUCHOMOŚCI

PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2020r. poz. 2052 ze zm.).
Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2021r. poz. 1368).
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021r. poz. 735 ze zm.).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020, poz. 1546 ze zm.).
PODMIOT UPRAWNIONY DO WYSTĄPIENIA O ZAŁATWIENIE SPRAWY:
Wniosek o wydanie zawiadomienia o nadaniu numeru porządkowego wnosi właściciel lub inne podmioty uwidoczniony w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają..
WYMAGANE DOKUMENTY:
Dla budynku o statusie „istniejący” (wybudowany):
- wniosek o ustalenie numeru porządkowego,
- zawiadomienie o zakończeniu budowy lub decyzję o pozwoleniu na użytkowanie obiektu budowlanego,
- mapa (zgodnie z opisem na wniosku).
Dla budynku o statusie „w trakcie budowy”:
- wniosek o ustalenie numeru porządkowego,
- kserokopia decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego i udzieleniu pozwolenia na budowę
- kserokopia dziennika budowy (strony tytułowej oraz ostatniej strony zawierającej wpisy dotyczące stanu realizacji robót budowlanych i ich przebiegu),
- mapa (zgodnie z opisem na wniosku).
Dla budynku o statusie „prognozowany”:
- wniosek o ustalenie numeru porządkowego,
- kopię ostatecznej decyzji ustalającej warunki zabudowy i zagospodarowania terenu lub opinię o przeznaczeniu nieruchomości w obowiązującym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
- mapa (zgodnie z opisem na wniosku).
OPŁATY:
Brak
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Pisemne zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego dla budynku.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Zgodnie z przepisami KPA do 30 dni, ( zwykle termin załatwiania sprawy nie przekracza 14 dni).
TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie dotyczy
INNE INFORMACJE:
W przypadku stwierdzenia braku kompletu dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wniosku we wskazanym terminie skutkuje zostawieniem sprawy bez rozpatrzenia.
Osoba, która składała wniosek informowana jest telefonicznie o możliwości odbioru zawiadomienia. Zawiadomienie może być odebrane osobiście, za potwierdzeniem jego odbioru na kopii lub przesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
SPRAWĘ ZAŁATWIA:
Referat Zagospodarowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami.
ul. Krakowska 56, 32-551 Babice
I piętro, pokój 115
Tel. 32 620 11 25 wew. 51
Pracownik odpowiedzialny za załatwienie przedmiotowej sprawy – Starszy Specjalista Joanna Pawłowska.
WNIOSKI, FORMULARZE: