Numeracja porządkowa nieruchomości
REFERAT ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO I GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
KARTA INFORMACYJNA |
|
NUMERACJA PORZĄDKOWA NIERUCHOMOŚCI |
|
PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2020r. poz. 2052 ze zm.).
Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2021r. poz. 1368). Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021r. poz. 735 ze zm.). Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020, poz. 1546 ze zm.). |
|
PODMIOT UPRAWNIONY DO WYSTĄPIENIA O ZAŁATWIENIE SPRAWY: Wniosek o wydanie zawiadomienia o nadaniu numeru porządkowego wnosi właściciel lub inne podmioty uwidoczniony w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają..
|
|
WYMAGANE DOKUMENTY: Dla budynku o statusie „istniejący” (wybudowany):
- wniosek o ustalenie numeru porządkowego, - zawiadomienie o zakończeniu budowy lub decyzję o pozwoleniu na użytkowanie obiektu budowlanego, - mapa (zgodnie z opisem na wniosku). Dla budynku o statusie „w trakcie budowy”: - wniosek o ustalenie numeru porządkowego, - kserokopia decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego i udzieleniu pozwolenia na budowę - kserokopia dziennika budowy (strony tytułowej oraz ostatniej strony zawierającej wpisy dotyczące stanu realizacji robót budowlanych i ich przebiegu), - mapa (zgodnie z opisem na wniosku). Dla budynku o statusie „prognozowany”: - wniosek o ustalenie numeru porządkowego, - kopię ostatecznej decyzji ustalającej warunki zabudowy i zagospodarowania terenu lub opinię o przeznaczeniu nieruchomości w obowiązującym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, - mapa (zgodnie z opisem na wniosku). |
|
OPŁATY: Brak
|
|
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY: Pisemne zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego dla budynku. |
|
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: Zgodnie z przepisami KPA do 30 dni, ( zwykle termin załatwiania sprawy nie przekracza 14 dni).
|
|
TRYB ODWOŁAWCZY: Nie dotyczy
|
|
INNE INFORMACJE: W przypadku stwierdzenia braku kompletu dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wniosku we wskazanym terminie skutkuje zostawieniem sprawy bez rozpatrzenia.
Osoba, która składała wniosek informowana jest telefonicznie o możliwości odbioru zawiadomienia. Zawiadomienie może być odebrane osobiście, za potwierdzeniem jego odbioru na kopii lub przesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. |
|
SPRAWĘ ZAŁATWIA: Referat Zagospodarowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami. ul. Krakowska 56, 32-551 Babice I piętro, pokój 115 Tel. 32 620 11 25 wew. 51 Pracownik odpowiedzialny za załatwienie przedmiotowej sprawy – Starszy Specjalista Joanna Pawłowska. |
|
WNIOSKI, FORMULARZE: |