• Facebook
  • Newsletter
  • Kanał RSS
  • EN
  • Zmiana wielkości czcionki
  • Zmiana kontrastu
  • Drukuj
Formularz wyszukiwania
  • Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Babicach
  • ePUAP

Wydanie potwierdzonej kopii Aktu Własności Ziemi

GEODEZJA, ROZGRANICZENIA, PODZIAŁY

Herb Babic

KARTA INFORMACYJNA
URZĄD GMINY W BABICACH
UL. KRAKOWSKA 56, 32-551 BABICE
poczta@babice.pl www.babice.pl

WYDANIE POTWIERDZONEJ KOPII AKTU WŁASNOŚCI ZIEMI
Archiwalna dokumentacja dotycząca uwłaszczeń w trybie ustawy z dnia 26 października 1971 r. o uregulowaniu gospodarstw rolnych (AWZ)

PODSTAWA PRAWNA:
• Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego – art.12, art. 76, art. 76a.
• Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej – załącznik do ustawy cz. II, pkt 4, art. 1, ust 1, pkt 2, załącznik do ustawy cz. IV.
PODMIOT UPRAWNIONY DO WYSTĄPIENIA O ZAŁATWIENIE SPRAWY:
Wniosek o wydanie potwierdzonej kopii Aktu Własności Ziemi wnosi właściciel nieruchomości objętych AWZ, spadkobiercy lub ich pełnomocnicy
WYMAGANE DOKUMENTY:
• Wniosek o wydanie potwierdzonej kopii Aktu Własności Ziemi – wzór wniosku stanowi załącznik do niniejszej karty informacyjnej.
• Pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
OPŁATY:
• Podlega opłacie skarbowej (cz. II, pkt. 4 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej).
• Opłata skarbowa w wysokości 17 zł – za złożenie dokumentu stwierdzającego ustanowienie pełnomocnika, który działa w imieniu wnioskodawcy (art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy o opłacie skarbowej, załącznik do ustawy cz. IV) z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.
• Opłatę skarbową w wysokości 17 zł – za złożenie dokumentu stwierdzającego ustanowienie pełnomocnika należy uiścić na rachunek Urzędu Gminy Babice, ul. Krakowska 56, 32-551 Babice; Bank Spółdzielczy O/Babice 53 8444 0008 0000 0100 2017 0037,
FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Wydanie kopii Aktu Własności Ziemi potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Organy administracji publicznej powinny działać w sprawie wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najprostszymi środkami prowadzącymi do jej załatwienia. Sprawy, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień, powinny być załatwione niezwłocznie (zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca1960r. kodeks postępowania administracyjnego, art. 12)
TRYB ODWOŁAWCZY:
Brak
INNE INFORMACJE:
W przypadku stwierdzenia braku kompletu dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wniosku we wskazanym terminie skutkuje pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia.
Potwierdzona kopia AWZ może być odebrane osobiście lub przez pełnomocnika, za potwierdzeniem jego odbioru na kopii lub przesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
SPRAWĘ ZAŁATWIA:
Referat Zagospodarowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami.
ul. Krakowska 56, 32-551 Babice
I piętro, pokój 115
Tel. 32 620 11 25 wew. 51
WNIOSKI, FORMULARZE: